fredag den 16. oktober 2015

Har du strikket endnu en Camomille? Øh ja!

Sidste efterår havde min moster et sjal på i sart rosa og gylden beige.
Hun ville ikke af med det :-(
Så jeg måtte se, om jeg kunne finde farver, der mindede om og så lave et selv. Det har været på pindene længe, det er altid godt med et strikketøj, der med lethed kan hives op ad kurven, uden man skal tælle masker og finde det rette sted i mønsteret for at kunne strikke videre. Dette er mit Camomille nr 7!!!! Nu tror jeg altså heller ikke, jeg gider lave flere......
Det er et sjal, jeg ofte vender tilbage til, fordi det er så pokkers let, og fordi udtrykket ændrer sig markant, når man varierer farver og kvaliteter.

Denne gang er det strikket i let og tyndt garn, det vejer ingenting.





Garn:
En tråd tynd merino fra fandango i farven Tea Rose. (50 g= 425 m.)
En tråd Jaipur Silk Fino fra BC garn.
Jeg ved ikke hvor meget jeg har brugt af hver.
Opskrift: Camomille

14 kommentarer:

  1. Det er virkelig et fint sjal. Kan godt forstå du er begejstret for præcis det. Jeg kunne jo overveje at kaste mig ud i det samme - engang :o)

    SvarSlet
  2. Jeg kunne ikke være mere enig, det er et dejligt strikketøj der bare er klar også til bil- og flystrik. jeg afsluttede det 8. i marts og var en gave og i lækkert garn. Modtageren blev meget glad. jeg er også enig i at udtrykket skifter afhængigt i garnet og dit fine sarte tørklæde er virkeligt lækkert at se på.

    SvarSlet
  3. Sikke smukke farver, du har strikket i. Jeg har også strikket et par stykker - måske trænger jeg til et nyt :-)

    SvarSlet
  4. Skønt sjal. Jeg er i gang med mit nr. 4. Et dejligt ind i mellem strikketøj.

    SvarSlet
  5. Det ER et skønt sjal og farverne er så smukke sammen. Jeg har kun strikket 1 og det var ikke engang til mig selv, så det skal helt sikkert på pindene igen på et tidspunkt.

    SvarSlet
  6. Smukke farver du har sat sammen. Sjaler kan man ikke få for mange af

    SvarSlet
  7. Jeg har det nøjagtig som dig med camomille. Jeg tror også at jeg har strikket 7 stk. Både til gaver og til mig selv. Det er et flot og anvendeligt sjal. Tror godt jeg kunne finde ,at strikke flere både til gaver og til mig selv.

    Du har lavet et rigtig smukt eksemplar. Meget fine sarte farver.

    Superlækker cardigan til datteren.

    SvarSlet
  8. Det er smukt og jeg er også enig, det er bare en opskrift der holder, og udtrykkene varierer. Jeg har lavet 3 stk.

    SvarSlet
  9. Det er også et sjal jeg vender tilbage til igen og igen, smukt i disse farver

    SvarSlet
  10. Mitt absolutte favorittsjal, og dette var vidunderlig fint, nydelig fargekombo !

    SvarSlet